کدوم یکی بهتره؟

در این پستم قصد دارم علت مهاجرتم از بلاگفا به ورد پرس را برای شما بازگو کنم.

کدام بلاگفا ؟ کدام وردپرس؟

هر دو سرویس دهنده طرفداران خاص خودشونو دارن .اما از اونجا که کاربران ایرانی بلاگفا به یک میلیون میرسند پس میشه نتیجهوردپرس گرفت که بلاگفا تعداد بیشتری رو اطراف خودش جمع کرده . اما این تعداد بیشتر به ضرر باگفا تموم شده چون بیشتر وبلاگ هاش الکی درست شده یا نویسنده اصلا اونو آپدیت نمی کنه یا اگر هم میکنه برای دل خودش جک و لطیفه و عکس و ازاین جور جیزها میذاره .

در زیر گوشه ای از مزایا ومعایب این دو سرویس دهنده نسبت به هم رو مقایسه می کنیم:

1.یکی از خوبی های بلاگفا اینه که ایرانی الاصله یعنی فقد ایرانی ها (یا حداقل بالای99 %ایرانی ها) از این سروس استفاده می کنند برای همین از قسمت آخرین وبلاگ های بروز شده به خوبی میشه استفاده کرد اصولا بیشتر وبلاگ ها از طریق این لیست شناخته می شن (مگه اینکه طرف دنبال موضوع خاصی باشه)در حالی که ورد پرس به خاطر ابنکه به صورت پیش فرض به زبان انگلیسیه عده ی زیادی هربار نمیان تا قسمت وبلاگ های بروز شده رو چک کنن و این برای فارسی زبانان یک نکته ی منفی به حساب می یاد.

2.سرعت بارگذاری بلاگفا به وردپرس مثل رابطه ی خرگوش است به لاک پشت .وردپرس اینقدر کند کار میکنه که من برای گذاشتن یک عکس بر سر وبلاگم ذره به ذره اشک سوق از چشمانم جاری میشد در صورتی که در همین لحظه صرف شده می تونستم کل منوی سمت راست بلاگفا رو باز کنم. سرعت بلاگفا در مقابل وردپرس واقعا بی نظیره و این یک برگ برنده ی بزرگه که فعلا دست بلاگفاست. 

3. اینها همه تا قبل از آشنا شدن کامل با وردپرس بوداما بعد از اینکه با تمام قسمت های وردپرس آشنا شدم در حیرت ماندم که چقدر امکانات داره!اما حیفه که با این همه امکانات سرعت پایینی داره بیشتر کاربرانش به ماهی یه بار بازدید از قسمت های مختلفش راضی می شن.

لایو رایتر یک پدیده…

بزرگترین نکته و دلیل اصلی جابجایی من … پدیده ای به نام ویندوز لایو رایتر .شاید برای خیلی ها این یه برنامه ی ساده به نظربیاد اما برای من که مجبور بودم تو بلاگفا مطلبو با فایر فاکس بذارم عکسو با IE یک نعمت بزگ مهسوب میشه.خیلی راحت مطلباتو می نویسی بعد برای 3دقیقه به اینترنت وصل میشی و اونا رو می فرستی.علاوه بر نوشتن مدیرت خوب برای گذاشتن عکس چه آپلود روی وردپرس چه ، چه روی یه هاست ، لود کردن از سایت دیگه با گذاشتن لینک عکس.

 

 

پاسخی بگذارید

