نوروز آمد و غم آورد

فکر نکنم کسی باشد که با سال نو حال نکند . بالاخره یک سال گذشت همه چیز مانند سال ، نو و جدید می شود . اما نمی دانم … نمی دانم چرا این حس به من دست نمی دهد ؟ احساس می کنم حالا وقتش نیست … حالا موقعش نیست … الان نباید سال نو بشود ، شاید استفاده ی کافی را از این یک سال نبردم. تنها یک کار کوچک من را به این  افکار وا داشت . خیلی راحت خواستم ببینم در سال هشتاد و هفت مناسبت ها چه تغییری کرده ،لای تقویم را باز کردم …خوب 14 فروردین می افتد به چهار شنبه ، بعدش اول خرداد، اول تیر ، اول مهر و… چهارشنبه سوری می شود…بیست و نه اسفند … صفحه ی بعد اول فروردین 1388 .

کل تقویم را نگاه کردم و سپس آن را به گوشه ای انداختم . اما حسی در من شععله ور شد. سال 87 با یک نگه کردن می گذرد همان جور که سال 76 در یک چشم بر هم زدن گذشت و همان طوری که سال 88 مثل باد خواهد گذشت . دیگر برای آمدن عید و سال نو خوشحال نبودم و حول نداشتم ،در عوض آرزو ام این بود تا لحظات آرام تر بگذرند تا حداقل بتوان استفاده ی بیشتری از آنها برد. گرچه این نیز اثر نکرد ، چون اگر من می توانستم از یک سال و دقایقم بیشتر استفاده کنم دیگر نیازی به همچین آرزویی نبود.به هر حال باید سوخت و ساخت . ای کاش از لحظات زندگیمان بهترین بهره را ببریم تا هیچ وقت پشیمان نباشیم..

1 نظر برای “نوروز آمد و غم آورد

  1. زندگي چون پرواز است
    پرواز را بخاطر بسپار پرنده مردني است
    زندگي ارزش خود را از دست داده است و هيچكس دليلش را نمي داند
    ديروز امروز فردا
    پارسال امسال سال آينده
    همه و همه مي گذرند

    گذشته از اين حرفا ايشااله كه سال پر از صفا و صميميت و سلامتي پيشرو داشته باشي

    سال نو مبارك همراه با بهترين ارزوها
    شما حرف قشنگی زدی اما این حس چیزی نیست که با جملات امیدوار کننده از بین برود . ای کاش خودم دلیل این احساس را می دانستم ؟چرا سال های پیش این اتفاق برای من نیفتاده بود . مگر امسال چه کار کرده بودم؟

پاسخی بگذارید

